Ízületek a csuklóban


Ugrás a navigációhoz Ugrás a kereséshez A csukló felülről A csukló articulatio radiocarpalis biztosít kapcsolatot az alkar antebrachium és a kéz manus között nem összekeverendő a csuklóízülettel, ami egy ízületi forma.

hol lehet vásárolni kondroitint glükózaminnal?

A csukló rövid csontokból os breve áll, ezek a kéztőcsontok ossa carpi. Illetve még egy ízület részt vesz a csukló tájék alkotásában ez pedig a két alkar csont között van, ez biztosítja, hogy a karunkat forgatni tudjuk supinatio-pronatio.

ízületi kezelés és annak ártalma

Ez az ízület tehát az articulatio radioulnaris distalis. Ez ízületek a csuklóban forgóízület articulatio trochoidea azaz az orsócsont el tud forogni a singcsonton. A csuklóízület articulatio radiocarpalis alak szerint ellipszoid ízület articulatio ellipsoidea és háromirányú mozgást engedélyez.

Nehéz mozgás, ízületi + porcbajok ellen 5 természetes segítség

Az ízület felépítése[ szerkesztés ] Az orsócsont radius alsó része és az ízületi porc alja, a sajkacsont os scaphoideuma holdascsont os lunatum és a háromszögletű csont os triquetrum alkotja. Az orsócsont ízületi felszíne és az ízületi porc alja együtt egy haránt irányú ellipszoidot formálnak, ami a fogadó üreg.

ízületek a csuklóban

A felső ízületi felszín mely a sajkacsont, a háromszögletű csont és a holdascsont, egy sima konvex felszínt képeznek ami egy dudor és ez beleillik az üregbe. Szalagjai[ szerkesztés ] A csuklót több nagy szalagcsoport alkotja, melyek tovább bonthatók apró szalagokra.

Dávid Enikő Így előzd meg a túrázás közben előforduló sérüléseket A napi többórányi számítógépes munka, valamint az okostelefon- ízületek a csuklóban tablethasználat révén komoly ártalmak érhetik a kezünk izmait és ízületeit is. Mutatunk egy rövid tornát, amellyel átmozgathatjuk a túlterhelt csuklónkat, ujjainkat, és megelőzhetjük az olyan elterjedt és fájdalmas problémákat, amilyen a kéztőalagút-szindróma vagy az ínhüvelygyulladás. Amikor a testünk edzésben tartására, tornára, izmaink munkájára gondolunk, valószínűleg egészen ritkán jut eszünkbe pont a kezünk. Pedig kellene, hiszen az utóbbi évtizedben a mindennapok mozgásmintáinak megváltozása a kezünket is érinti. Szerzőnkről Dávid Enikő pilatesoktatószemélyi edző, fő profilja a pilatesalapú funkcionális edzések gerinc- és ízületi problémák esetén; valamint a várandós torna és a szülés utáni regeneráló edzések.

A szalagokról itt lehet bővebben olvasni.